неделя, 4 януари 2009 г.

Боен поход




Вървя през храсти и вършини
вървя през студове и горещини,
нищо не може да ме спре,
пред волята ми всичко чупи се на две,
нито дъжд,нито вятър или мрак
ще ме уморят, ще ми подложат крак

защото тръгнал съм на боен поход
защото в сърцето си съм мохок

От свещена пръст съм се родил,
в свещена пръст ще се превърна,
но не преди врага да съм сломил
не преди в бяг да го обърна

през букове, дъбове, брези
процеждат се небесата сини,
под мен земята кротко си лежи
поела в себе си моите роднини...

вятърът срещу ми вее, ли вее
като река, която ме омива
песента, която пее, ли пее
с песента бойна се слива...

стъпвам по тревата росна и зелена
леко и безшумно като елена,
амулетите удрят ме в гърдите
обеците танцуват на ушите,
потта по тялото ми голо
блести като желязна броня,
оръжието ми за битка е готово,
пред врага сълзи няма да пророня...

дървета с клонестите си ръце,
както любимата галят моето лице,
докосват го с нежността на перце,
а други го порязват като злостни врагове,
ръката ми сега е бойна тояга
усещам кожата ѝ твърда и корава
усещам волята ѝ, волята да се сражава

аз тичам през гъстата дъбрава
аз тичам през гъстата дъбрава...

аз съм тръгнал и не ме е страх
да превърна тялото си в прах,
щом до мен са братята от кръга орлов,
ще тичам и ще прескачам всеки ров
аз танцувам по бойната пътека

оставих дом и тръгнах надалеко
извика ме врагът със своя зов
за скалпове тръгнал съм на лов,
сърцето жадно е,но не за плячката отвън
тегли го желанието да изпълни своя сън
сега аз чувам като вълк
всеки шумол, всеки звук,
всяко мърдане на клечка
достига моя слух,
сега аз виждам като сокол
мравките на всеки ствол
сенките сред клоните
следите на животните
приближавам...

чувам рояци от стрели да свистят
чувам метални остриета да реват
чувам предсмъртни песни на войната
(те ме викат)
чувам воплите на жените и децата
(те ме стигат)
наближавам вражеския стан
наближавам, но не съм аз сам
защото до мен си ти орлови братко,
защото до мен са моите деди и татко,
дошли в битката да вземат своя дан
наближавам и не съм аз сам.....

Няма коментари:

Публикуване на коментар