четвъртък, 24 април 2014 г.

За силата на мечката (Bear medicine)

Рядък вид мокасини, собственост на човек, притежаващ меча медицина/магическа сила.


Ето какво разказва Многото Подвизи за своето детство и мечките:

Една сутрин, когато бях на осем години, моят дядо ни събра. Предишният ден той бе убил една гризли; когато го наобиколихме, аз забелязах, че държи в ръка сърцето ѝ.Всички знаехме какво се очаква от нас. Воинът кроу трябва да изяде част от сърцето на мечката гризли, така че да може да каже: „Аз нося сърце на гризли!” И досега повтарям тези думи, когато изпадна в беда. Това винаги ми помага да запазя самообладание, да прочистя ума си и да се успокоя От деня, в който изядох парче от сърцето на мечката, се чувствах по-силен, по-сигурен в себе си и по-спокоен. Надявах се, че скоро ще участвам в сражения и с приятелите ми започнахме да играем на война” 

     Този обичай се спазва от много равнинни племена. Мечката гризли е „винаги с ума си”, запазва хладнокръвие и е готова да се впусне в битка при всякакви обстоятелства, дори току що събудена от сън. Следователно да изядеш сурово месо от сърцето на гризли означава да се владееш напълно, което се счита и за най-голямото човешко достойнство. Познавах един стар воин, който ми разказа, че веднъж изял малка частица от човешко сърце, принадлежало на особено храбър неприятел и че на младини е виждал да се прави доста често. Така или иначе той не беше кроу. (вероятно този мъж е бил от племе, живеещо около Големите езера, сред които има подобни вярвания) 

Из " Вождът Многото Подвизи"

 

Няма коментари:

Публикуване на коментар